Шановні громадяни!
Подати звернення до БЕБ можна у будь-який зручний для вас спосіб, зокрема:
- поштою – на офіційну адресу: Бюро економічної безпеки України, вул. Шолуденка, 31, м. Київ, 04116
- у скриньку, яка розміщена у приміщенні БЕБ за адресою: вул. Шолуденка, 31, м. Київ
- електронною поштою – на офіційну скриньку: zvernennia@esbu.gov.ua
Завантажити форму для подання звернення
- онлайн – через форму на вебсайті БЕБ за посиланням
- усно – шляхом телефонного дзвінка на «гарячу» лінію за номером +38 (044) 236 13 97, звернення приймаються щоденно з понеділка по п’ятницю з 14:00 до 16:00.
Якщо ви не можете особисто подати звернення з об’єктивних причин (стан здоров’я, вікові обмеження тощо), це може зробити ваш законний представник. Ним може бути опікун, піклувальник або довірена особа. Для цього необхідно надати підтверджувальні документи – довіреність, копію посвідчення особи заявника та представника. Форма подання такого звернення залишається гнучкою – письмова, електронна або через сайт.
Звернення пишеться у довільній формі, але має відповідати вимогам Закону України «Про звернення громадян» (далі – Закон).
Який би зі способів ви не обрали, у зверненні необхідно:
- вказати прізвище, ім’я, по батькові за наявності, місце проживання
- викласти суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання або вимоги
- поставити дату, підпис (електронне звернення, якщо воно надсилається без використання електронного цифрового підпису, повинно мати вигляд скан-копії та/або фотокопії)
- зазначити поштову чи електронну адресу, на яку можна надсилати відповідь, або інші засоби зв’язку.
Звернення, оформлене без дотримання зазначених вимог, повертається заявнику з відповідними роз’ясненнями не пізніше ніж через 10 днів із дня його надходження до органів БЕБ.
Письмове звернення без зазначення місця проживання заявника, не підписане автором (авторами), а також таке, зі змісту якого неможливо встановити авторство, визначається анонімним і розгляду не підлягає.
Порядок розгляду звернень громадян та організації особистого прийому громадян у Бюро економічної безпеки України та його територіальних управліннях, затверджений наказом БЕБ від 24 березня 2022 року № 59, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 19 травня 2022 року за № 539/37875 (зі змінами).
Сфера дії цього Порядку
- Цей Порядок поширюється на звернення громадян, отримані в письмовій або усній формі.
- Положення цього Порядку не застосовуються під час розгляду заяв і скарг громадян у порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України, кримінальним процесуальним, цивільно-процесуальним, трудовим законодавством, законодавством про захист економічної конкуренції, законами України «Про судоустрій і статус суддів», «Про доступ до судових рішень», «Про запобігання корупції», «Про виконавче провадження».
- Заяви і повідомлення про вчинення кримінального та/або корупційного правопорушення розглядаються в органах БЕБ відповідно до вимог кримінального процесуального законодавства, Закону України «Про запобігання корупції» та організаційно-розпорядчих документів органів БЕБ.
- Скарги на рішення, дії чи бездіяльність детектива органів БЕБ під час досудового розслідування розглядаються в порядку та в межах, передбачених кримінальним процесуальним законодавством, з урахуванням рішень та висновків Конституційного Суду України.
- Звернення осіб з питань досудового розслідування, які не є учасниками кримінального провадження, розглядаються в порядку та строки, передбачені законодавством про звернення громадян.
- Звернення засуджених, які відбувають покарання в установах виконання покарань, розглядаються відповідно до вимог Кримінально-виконавчого кодексу України, Закону України «Про звернення громадян» та цього Порядку.
- Звернення осіб, які не є громадянами України і на законних підставах перебувають на її території, розглядаються у тому самому порядку, що й звернення громадян України, якщо інше не передбачено міжнародними договорами.
- Порядок процедури розгляду звернень (запитів) громадян на інформацію, оприлюднення публічної інформації, а також відшкодування запитувачами витрат на копіювання або друк копій документів здійснюється відповідно до законів України «Про доступ до публічної інформації», «Про захист персональних даних».
- Запит на інформацію, який подано згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та який за своїм змістом поєднує предмет регулювання Закону України «Про звернення громадян» і Закону України «Про доступ до публічної інформації», розглядається у відповідних частинах у строки та порядку, передбачені відповідними законами.
Відповідальні
За прийом і реєстрацію звернень, а також за організацію особистого прийому відповідає відділ забезпечення доступу до публічної інформації та звернень громадян Департаменту забезпечення документообігу та контролю. Відповідальна особа – т. в. о. керівника відділу Головко Анастасія Олександрівна.
Електронна пошта: zvernennya@esbu.gov.ua
Телефон: +38 (044) 236 13 97
Термін розгляду звернення
- 1 місяць від дня надходження звернення, враховуючи вихідні, святкові та неробочі дні;
- 15 днів – невідкладні звернення (без додаткового вивчення);
- до 45 днів – якщо порушені питання неможливо вирішити в місячний термін. Керівник органу може встановити додатковий термін розгляду такого звернення. Про це повідомляють особі, що подала звернення.
За обґрунтованою письмовою вимогою громадянина термін розгляду може бути скорочено.
Звернення, що не належать до компетенції БЕБ, пересилаються за належністю протягом 5 днів з повідомленням заявнику.
Дізнатися про результати розгляду звернення, надісланого на адресу БЕБ, можна за телефоном для довідок за зверненнями громадян: + 38 (044) 236 13 97 у понеділок – четвер з 09:00 до 18:00, у п'ятницю з 09:00 до 16:45.
Права громадянина при розгляді заяви чи скарги
- особисто викласти аргументи особі, що перевіряла заяву чи скаргу, та брати участь у перевірці поданої скарги чи заяви
- знайомитися з матеріалами перевірки
- подавати додаткові матеріали або наполягати на їх запиті органом, який розглядає заяву чи скаргу
- бути присутнім при розгляді заяви чи скарги
- користуватися послугами адвоката або представника трудового колективу, організації, яка здійснює правозахисну функцію, оформивши це уповноваження у встановленому законом порядку
- одержати письмову відповідь про результати розгляду заяви чи скарги
- висловлювати усно або письмово вимогу щодо дотримання таємниці розгляду заяви чи скарги
- вимагати відшкодування збитків, якщо вони стали результатом порушень встановленого порядку розгляду звернень.
Оскарження дій чи бездіяльності органів державної влади та їх посадових осіб
БЕБ має право відмовити громадянину в задоволенні вимог, викладених у заяві (клопотанні). Рішення про відмову доводиться до відома громадянина в письмовій формі з посиланням на Закон і викладенням мотивів відмови, а також із роз’ясненням порядку оскарження прийнятого рішення.
Громадянин має право оскаржити рішення, дії (бездіяльність), внаслідок яких:
– порушено права і законні інтереси чи свободи громадянина (групи громадян);
– створено перешкоди для здійснення громадянином його прав і законних інтересів чи свобод;
– незаконно покладено на громадянина які-небудь обов’язки або його незаконно притягнуто до відповідальності.
Скарга на рішення, що оскаржувалось, може бути подана до органу або посадовій особі вищого рівня протягом одного року з моменту його прийняття, але не пізніше одного місяця з часу ознайомлення громадянина з прийнятим рішенням. Скарги, подані з порушенням зазначеного терміну, не розглядаються. Пропущений з поважної причини термін може бути поновлений органом чи посадовою особою, що розглядає скаргу.
Рішення вищого державного органу, який розглядав скаргу, в разі незгоди з ним громадянина може бути оскаржено до суду в термін, передбачений законодавством України.
Окрім вищого органу, скарга може подаватися до органу, який контролює дотримання Закону, зокрема до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини.
Нормативно-правові акти щодо звернень громадян
Закон України «Про звернення громадян»
Указ Президента України № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування»