• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору
  • In English
Громадська експертиза

Громадська експертиза діяльності органів виконавчої влади є складовою механізму демократичного управління державою, який передбачає проведення інститутами громадянського суспільства, громадськими радами оцінки діяльності органів виконавчої влади, ефективності прийняття і виконання такими органами рішень, підготовку пропозицій щодо розв'язання суспільно значущих проблем для їх врахування органами виконавчої влади у своїй роботі.

Нормативно-правова база: 

Постанова Кабінету Міністрів України від 5 листопада 2008 р. № 976 «Про затвердження Порядку сприяння проведенню громадської експертизи діяльності органів виконавчої влади».

Суб’єкти проведення громадської експертизи – інститути громадянського суспільства, які мають право звернутись на проведення громадської експертизи:

  • громадські організації;
  • професійні спілки;
  • творчі спілки;
  • організації роботодавців;
  • благодійні організації;
  • релігійні організації;
  • органи самоорганізації населення;
  • недержавні засоби масової інформації;
  • інші непідприємницькі товариства і установи, легалізовані відповідно до законодавства;
  • громадські ради.

Порядок організації роботи щодо сприяння інститутам громадянського суспільства у проведенні громадської експертизи.

1. Отримання письмового запиту на проведення громадської експертизи.

Запит від інститутів громадянського суспільства повинен містити таку інформацію:

  • найменування інституту громадянського суспільства;
  • відомості про його легалізацію, місцезнаходження та електронну адресу (за наявності);
  • предмет і мету громадської експертизи;
  • перелік документів та інших матеріалів, необхідних для проведення громадської експертизи;
  • адресу, за якою повинна надсилатися відповідь на запит, або прізвище, ім'я та по батькові особи, уповноваженої одержати таку відповідь, її контактний телефон і електронну адресу (за наявності).

Запит від Громадської ради повинен містити таку інформацію:

  • предмет і мету громадської експертизи;
  • перелік документів та інших матеріалів, необхідних для проведення громадської експертизи;
  • адресу, за якою повинна надсилатися відповідь на запит, або прізвище, ім'я та по батькові особи, уповноваженої одержати таку відповідь, її контактний телефон і електронну адресу (за наявності),
  • та подає копію протоколу засідання, на якому було прийнято рішення про проведення громадської експертизи.

2. Видання наказу про сприяння у проведенні громадської експертизи.

День надходження письмового запиту є датою початку проведення громадської експертизи.

Після надходження письмового запиту щодо проведення громадської експертизи у тижневий строк готується наказ про сприяння інститутам громадянського суспільства / Громадській раді (далі – ініціатор громадської експертизи) у проведенні такої експертизи.

Складові наказу про проведення громадської експертизи:

  • прізвище, ім’я, по батькові та посада особи (осіб), відповідальної (відповідальних) за забезпечення взаємодії з ініціатором громадської експертизи під час проведення громадської експертизи.
  • рішення (окремий пункт наказу) про утворення (у разі потреби) робочої групи для підготовки необхідних матеріалів із залученням ініціатора громадської експертизи.
  • перелік заходів, що здійснюватимуться з метою підготовки матеріалів, які надаватимуться ініціатору громадської експертизи.

Зміст наказу про сприяння у проведенні громадської експертизи доводиться до відома ініціатора громадської експертизи, протягом трьох днів з моменту його видання.

День видання наказу про проведення громадської експертизи є датою початку проведення громадської експертизи.

У проведенні громадської експертизи може бути відмовлено у разі, коли її предмет та мета суперечать законодавству, виходять за межі компетенції БЕБ або коли запит щодо проведення громадської експертизи не відповідає вимогам, визначеним пунктом 1 цього Порядку. В такому разі БЕБ у тижневий строк після надходження запиту повідомляє ініціатору громадської експертизи про відмову у проведенні громадської експертизи з чітким обґрунтуванням і зазначенням підстав для відмови.

Не допускається проведення громадської експертизи, якщо посадові особи БЕБ чи їх близькі родичі є засновниками або входять до керівних органів відповідного інституту громадянського суспільства / Громадської ради.

У разі наявності сумнівів щодо відповідності запиту на проведення громадської експертизи законодавству або щодо можливості надання інформації, що запитується, запит вивчається на відповідність законодавству та визначається орієнтовний перелік інформації, яку може надати БЕБ.

3. Розміщення інформації про проведення громадської експертизи на офіційному вебсайті БЕБ.

Інформація про надходження запиту щодо проведення громадської експертизи, текст наказу з заходами, здійсненими з метою сприяння її проведенню, оприлюднюється на офіційному вебсайті БЕБ у тижневий строк з моменту надходження запиту.

4. Надання документів та матеріалів.

БЕБ надає ініціатору громадської експертизи необхідні матеріали або завірені в установленому порядку їх копії чи надсилає їх в електронній формі протягом п’яти робочих днів з моменту видання наказу про проведення громадської експертизи. У разі коли запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, строк надання матеріалів може бути продовжено до 20 робочих днів.

5. Опрацювання експертних пропозицій.

Експертні пропозиції, підготовлені за результатами проведення громадської ініціатором громадської експертизи, надаються до БЕБ у письмовій та електронній формі із зазначенням:

  • інформації про ініціатора громадської експертизи; предмета і мети громадської експертизи; відомостей про експертів, які проводили експертизу;
  • обґрунтованої оцінки діяльності БЕБ та ефективності прийняття і виконання нею рішень, програм, реалізації владних повноважень;
  • пропозиції щодо розв’язання суспільно значущих проблем та підвищення ефективності діяльності БЕБ.

Експертні пропозиції повинні стосуватися повноважень БЕБ та містити чіткі рекомендації і заходи з їх впровадження. У разі коли ініціатор громадської експертизи не подав експертні пропозиції у тримісячний строк від початку проведення громадської експертизи, експертиза вважається такою, що не відбулася.

Пропозиції за результатами громадської експертизи розміщуються у тижневий строк на офіційному вебсайті БЕБ.

Експертні пропозиції розглядаються на найближчому засіданні БЕБ у двотижневий строк за участю ініціатора громадської експертизи. За результатами розгляду експертних пропозицій БЕБ розробляє і затверджує наказом заходи, спрямовані на їх реалізацію.

На офіційному вебсайті БЕБ, а також на урядовому вебсайті «Громадянське суспільство і влада» розміщується інформація з такими матеріалами:

  • прізвище, ім’я, по батькові керівника, поштова адреса, контактні дані ініціатора громадської експертизи, що проводив громадську експертизу, предмет та строки її проведення;
  • експертні пропозиції, подані за результатами проведеної громадської експертизи;
  • затверджені Комісією заходи для реалізації експертних пропозицій;
  • відповідь ініціатору громадської експертизи про результати розгляду експертних пропозицій та заходи для їх реалізації.

У разі необхідності отримання консультацій щодо сприяння проведенню громадської експертизи звертайтесь за телефоном:  (044) 236 -14-09 або е-mail: press@esbu.gov.ua


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux